Cesta na východ

Co jsem se vrátila z Indie, začala jsem plánovat kam zase vyjet. Napadala mně Sýrie, Írán, Mongolsko a velice lákala představa projet se vlakem až do Asie.
Než se něco z mých plánů uskutečnilo uplynulo ale asi 10 let, vzhledem k tomu, že mi bude letos 30 to není špatné. Konečně jsem se ale odhodla a začala plánovat kamže to vlastně vyjedeme.
Bylo rozhodnuto, že se vydáme pozemní cestou do Indie, začínáme v Rusku, kde nasedáme na vlak, který nás zaveze až do dalekého Ulan Ude, kde přestoupíme na autobus do Mongolska, navštívíme Kazachy na západě a projedeme přes západní Čínu, Tibet, Nepál až přes východní Darjeeling do Delhi.
Bylo rozhodnuto, naplánováno, našetřeno a sbaleno. Cestou se samozřejmě plány změní.
Začínáme v Oslu. Přespali jsme u známých a zjistili tak s předstihem, že mám vlastně letenku koupenou až na další měsíc, takže šup šup přebukovat a hurá na cestu. Samozřejmě koupě nové letenky moc nadšení nepřidá, ale co se dá dělat, rychle to přejdeme pivem na letišti a letíme :)
Několik dní po příletu jsem strávila se svým tehdejším přítelem v Moskvě a poprvé jsem tak vyzkoušela couchsurfing, který mne zrovna moc nenadchl, nakonec byl to můj první výjezd do jiné země po několika letech, což na to mělo asi taky vliv, ale poznala jsem pravé rusy, jak tam vlastně v té studené Moskvě žijí. Nebyl to zrovna nejlepší první zážitek, také jsem si řekla, že příště budu spát raději v hostelu, ale s odstupem času to byla docela sranda jen já si to představovala jinak a ráda bych je, ruské opilce se svými dramaty, znovu potkala.

Trasa je nakonec následující:
Moskva, vlakem do
Ulan Ude, autobusem do
Ulánbátar, autobusem do
Bayan Ulgi, autobusem zpět do
Ulánbátar, vlakem do
Zamiin Uud, autobbusem do
Peking, vlakem do
Xi An, vlakem do
Chengdu, letecky do
Kathmandu, autobusem do
Pokhara, raftingem skoro do
Chitwan, Sauraha, autobusem zpět do
Kathmandu, autobusem do
Siligury, jeepem do
Darjeeling, jeepem zpět do
Siligury, vlakem do
Varánasí, vlakem do
Delhi, a poslední stanice je zatím neznámá....

Komentáře